Saif al-Adel, Pengganti Osama di Perintahkan Untuk Hancurkan London



Saif al-Adel, yang disebut-sebut sebagai pimpinan Al Qaedah saat ini dikhabarkan sedang merencanakan serangan besar di London, dia telah memerintahkan para pengikutnya untuk "menghancurkan" kota.

"Pemimpin baru kami telah meminta rencana besar di London, "kata jurubicara Taliban Ehsanullah Ehsan. Ia berpendapat Inggeris merupakan tulang punggung dari Eropah dan harus dihancurkan," seperti media-media masa Eropah.



Daily Mail mebentangkan berita, Taliban dan Al Qaedah yang bertemu di hampiran Pakistan-Afghanistan untuk memastikan peranan baru bagi al-Adel 51, yang pernah menjadi kepala keamanan Bin Ladeen.

Menanggapi ancaman tinggi di London, British Transport Police (BTP) akan diberi kebebasan untuk membawa senjata di kereta api ibu kota, dan station bawah tanah untuk pertama kalinya.

Pihak keamanan sangat khawatir dengan kemungkinan serangan seperti yang terjadi pada November 2008 di Mumbai yang membawa senjata menyerang hotel dan station utama kereta api, serangan tersebut menewaskan 200 orang.

Apakah seruan Saif al-Adel tersebut akan menjadi serangan pertama Al Qaedah di Eropah punca tewasnya Osama Bin Laden? Waktu yang akan menjawab.

sumber : http://www.muslimdaily.net/

2 ulasan:

  1. satu pejuang Islam yang terkorban, 10 lagi bakal lahir.. saif ni baru 1 yang kita tahu~ sapa lagi lepas ni?

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...