Kenny Dalglish mentandatangani kontrak selama tiga tahun


Kenny Dalglish telah menandatangani kontrak selama tiga tahun sebagai pengurus Liverpool secara sah. Selain itu, Steve Clarke juga akan melanjutkan tugasnya sebagai pembantu Dalglish.

Dalglish kembali ke Liverpool dengan status pengambil alih  pada Januari lalu kerana pecatnya Roy Hodgson. Dalglish sukses mengangkat Liverpool dari tangga ke belasan sehingga ke lima anak tangga di Liga  Perdana Inggeris. Hasil itu dianggap peningkatan fenomena oleh pengurus pasukan.


Setelah menandatangan kontrak , Dalglish menyatakan, dia sudah mempunyai rencana untuk membuat Liverpool menjadi 'istimewa lagi', dan berusaha membalas kepercayaan yang diberikan pemilik pasukan, Clarke dan para pemain atas upaya mereka sejak Januari lalu.

“Ketika saya mengambil tugas ini pada Januari lalu, saya mengatakan saya sangat senang membantu pasukan di sisa musim,” ujar Dalglish.

“Sekarang pemilik pasukan telah memutuskan dengan kebijaksanaan mereka, bahwa mereka menginginkan saya lebih lam, dan ini merupakan kabar menggembirakan bagi saya dan Steve Clark telah menandatangani kontrak ini.”

“John [W Henry] dan Tom [Werner] telah mencurahkan waktu mereka untuk membuat yang terbaik bagi pasukan, dan membawa orang-orang yang diinginkan guna memajukan pasukan. Mereka berdua adalah orang pemenang serta memahami apa yang diinginkan suporter dari Liverpool, dan bagaimana kami melangkah.”

“Ini adalah pasukan unik, dan saya bahagia mempunyai kesempatan untuk membangun yang terbaik lagi di sini. Saya ingin memberikan semangat kepada upaya pemain, karena mereka telah berbuat fantastik. Saya ucapkan terima kasih kepada pasukan untuk sambutan mereka kepada saya sejak kembali Januari lalu,” tambah Dalglish.

Dalglish juga mengungkapkan pernanan Clarke sejak ia tiba di Andfield. Menurut Dalglish, Clarke telah memberikan pengaruh terhadap torehan klub.

“Saya juga ingin memberikan penghargaan terhadap masukan dari Steve Clarke sejak kami bekerja sama. Dia sudah membawa pengalaman dan kemampuan hebatnya. Pemain menikmati sesi latihan, memahami relevansi mereka terhadap permainan sepakbola kami, dan tindakbalasnya amat bijak,” kata Dalglish.


http://www.goal.com/ 

P/S : Buat duit dengan mengiklankan churp-churp di blogger anda...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...