Raul Meireles Pemain Terbaik PFA Pilihan Penyokong

 

 Pujian diberikan kepada pemain tengah asal Portugal tersebut oleh Kenny Dalglish.

Pemain tengah Liverpool Raul Meireles telah terpilihan sebagai pemain terbaik 2010-2011 pilihan penyokong versi Persatuan Pemain Profesional [PFA], menyusul corak pesembahannya di Inggeris.

Meireles dibawa ke Anfield pada musim panas lalu oleh bekas pengurus Liverpool Roy Hodgson dengan nilai £11,5 juta dari FC Porto.

Pemain asal Portugal ini lalu berusaha beradaptasi dengan gaya permainan sepakbola Inggeris dan Liverpool. Namun menyusul keluarnya Hodgson, dan kedatangan Kenny Dalglish, persembahan Meireles mengalami peningkatan. Di bawah asuhan Dalglish, Meireles melesakkan lima gol.

Ketiadaannya kapten pasukan Steven Gerrard akibat cedera membuatkan Meireles menjadi penting di dalam pasukan. Dalglish mengaku senang dengan pemainnya tersebut.

“Raul selalu punya kemampuan seperti yang dia perlihatkan belakangan ini,” ujar Dalglish kepada laman Liverpool.

“Mungkin dia boleh disatukan, serta lebih merasa nyaman dan percaya diri, karena dia bermain baik. Tapi, tidak ada perubahan drastis [secara taktis] di seluruh pemain.”

“Sungguh fantastik melihat Raul bermain dengan bagus. Dia merupakan pemain bola sepak yang berbakat. Kemampuannya seperti yang kita lihat sekarang. Dia selalu berusaha mengeluarkan kemampuannya, dan itu keluar sekarang. Dia sudah mencetak beberapa gol.”
 

sumber : goal.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...