Karnival Kenangan 80 Tahun PMRAM



nie time pembukaan.. sebelum masuk tiba waktu malam.. ana masih dari TanTa iaitu negeri len di negara mesir nie... jauh lorh nk g kaherah ( cairo ) so ,, blik lambat la sikit... waktu petang 1 ogos... heheh... sampai je kat kaherah dah jam 4 petang.. terus ke haiyur assyir.. sebab ada program disana.. sampai je sane.. x sempat nk salam ngn kawan.. terus kawan ajak main timbang takraw... ana dan rakan len main la.. ngn sebab nak jage nak rapat ukuwah sesama muslim.. ana sempat timbang bape kali jew .. pas 2 dah habis ... kerana dah 3 kali bola takraw jatuh.. bkn sebab ana .. sebab kawan2~ mungkin kerana x serasi kod.. heheh... lepas jew kalah main sepak takraw.. kami balik rumah BAKAN ( badan kebajikan anak negeri ) perak.. kat haiyur sabie' ... hehhehe.. sebab nak siap2~ kerana pada waktu malam ada pembarisan kontinjen... sampai jew bakan.. x sempat nk rehat.. kawan ajak jadi ahli kontinjen utk pembarisan... ish... kene pakai baju hitam... pakse la pinjam kat member len.. mlam 2 aku baris la mcm biase... hehehhe.. kene pakai sunggut lebah la polak... dah mcm budak2~.. pakse la pakai.. hehhe.. lantak pe orng nak cakap.... x kesah... dah dalam pembarisan kene dogar kate2~ polak... kaki dah lenguh gile.. tapi kerana malaysia tercinta.. ana pertaruhkan jua..hehhehe.. habis jew kate perasmian dan len2~.. kami semua diminta duduk ... tegok pesembahan dari selangor dan perakk... perak wat tarian tarbus... selangor wat pentomen jew... hehhe lawakkk... pas jew habis pesembahan.... kami pown polang... sebab keesok harinya ada lagi.. ( KEKAL ) diwat 5 hari... ini adalah program mega under pmram ( persekutuan melayu republik arab mesir ) yang mendaftar sebagai NGO di mesir dibawah kebajikan masyarakat... hehehhe.. so senang la nk wat program... x kene kacau dek org arab... sok harinya... ana dtg pada waktu malam jew.. kerana x larat nak datang pada waktu siang... panas polak 2... mlm 2 da program bersama kepimpinan pmram 2010/2011.. hehhe..



saling kenal mengenali pengurus pmram... habis jew kenal.. ada persembahan dari zakazik dan kontinjen lain.. hehhehe




nie la dorang wat persembahan .. ehehehe... habis jew persembahan maka habis la hari ke2 ... ada 3 hari lagi... hari yang ke3... ana macam biase la dtg padda waktu malam... malam ke3 ramai kawan ana x larat nak hadir.. ana hadir pown sebab ada ceramah pasal protokol yahudi.. nak hancurkan deme kene la law skit2~ pasal deme yang jht nie... ish.. geramm... pas jew habis ceramah.. ana dan bape org rakan g kan permis ataw pameran... saje jln2~ hehhehe... dan sempat pergi ke permis PCT ( perubatan cawangan tanta ) tgk deme bg kaedah pemakanan dan faedah mengambil wuduk dengan sempurna... ehhehhe... pas2 persembahan blik mcm biase la... hhehehe... keesokkan (hari ke 4 ) harinyer ana datang tghhari... ish.. panas siot... dan blik pada petang hari.. pergi pown saje2~ teman kawan beli barang... sebab malam tu ana ada nasyid... hehhehe..... blik jew petang tu... ana sempat la nasyid... dan deme ate akan sambng pada mlm hari.. rupenyer pada mlm hari 2 .. deme batalkan.. lansung x dapat nasyid.. sob2~.. sedih dan duke cite... hehe... malam 2 ana tido la... nak rehatkan otak dan badan... dan mlm ke4 nie ada persembahan dikir barat dan silat.... hehheh... keesokkan hari ( hari last ) ... pagi2 ana dan member dtg awl nak tgk nasyid.. patot nyer semua bakan dan cawangan.. hanto kumpulan nasyid.. tp kumpulan perak x da... sedih ana taw.. hehehhe... pas 2 degar bape lagu nasyid yang dipertandingkan.. kami balik.. sebb mlm nanti da penutup majlis.... hehhe...kami pown blikk... ble jew selesai solat magrib.. ana dan rakan dtg ke program penutup... hehhehe... ada ucapan penutup dan ada persembahan dari negara lain.. mcm indonesia.. koboje... hehheh... sekian kesah yang terjadi di sini.... best.. mai la pakat beajo agama ambek stam dan dtg.. hehhehe.. x mo takut... dtg mai... mesirrr...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...