Perkemahan Musim Panas..





Para pemimpin di Tanta telah menwujudkan satu percutian yg seronok dan mendatangkan hasil kepada perserta.. law org Malaysia nk taw.. Kene la join dulu.. hahhaha... aku dan rakan2~ kene berkumpul tepat pada jam 7 pagi pada 24 julai.. tetapi la aku dan bape org saje yang nampak .. yang len sembang jew nk dtg awl... hampas betoi dorang nie.. ish... terpaksa la tunggu dorang yang lewat sampai jam kul 9 pagi... 2 jam kene tggu.. letih doi... pas dh semua berkumpul.. kami pown bertolak la.,,, sampai jew muqaiyam ( perkemahan ) kene daftar la.... hehehhe..pas 2 A.J.K pown bg kami tido.. Pelik???? .... Kul 1 lebih la... kami di bgunkan... untuk Solat Jamak Zuhur dan Asar... dan bermulalah program yang telah dinanti2~kan.. timbalan pengerusi pown taklimat pelbagai.. nek bosan jgk dego... hehe... pas 2 mkn.. hurai... dah kenyang kami pown kene la beratur di luar dewan @ Surau... da polak timbalan bg kami men Ice breaking??? ish2~ mmg mcm dak2~ darjah 6 kebawah.. rupenya da isi tersurat iaitu menjalinkan Ukuwah sesama Islam.... patot la soh wat mcm nie... ishhhhhhhhhh.... selepas 2... kami pown dibahagikan kumpulan...



dapat polak kump 4... Quis Al-Qarnie.. bestt siot... yang len best gak... namun x da rezeki nk join yng len.. kene polak jumpe abg fasilitator... ( U.Zul ) ... kami pown buat la sesi taaruf ( kenal sesama ahli ) ... pas selesai je.. kami pown di arah tukar baju sukan.. nak men katenya oleh abg A.J.K... ikut jew la... kami pown bersukan la,, masing nk tunjuk terer... pas sukan kami da game.. kene masak nasi, telur, kentang dan kobis gune peralatan hutan jew... dan kene wat ala rak gune ranting pokok ... masa pown tamat.. dan kene mkn masakan atas rak td... hehhehe... mlm pown nk menjelma.. dah je solat ,,,, kami da sesi in door ( wat kat dewan ) ... mlm 2 kene dego ceramah oleh Dr.Kudin ( nama manje ) pasal Kepimpinan taklifan ataupown pilihan??? kami dogar la.. sbb sok kene tanyer blik... hehehhe.. aku pown wat la rajin menyalin pe yang doktor ckp..... hehhehe.... pas nie mkn mlm... yahoo... pas kenyang kami di arah tido... sbb sok da Qiamulai ( bgn mlm ).. mata aku pown dah letih,.. aku pown tido... taw2~ kene kejut ngn kawan ... sbb nk start da solat tahajud.. lepas jew Qiamulai dan solat.. kami ada tazkirah.. kwn2~ kene bg.. ( aku x kene ) hehehhe... pas2 da sukan tok panaskan badan waktu pagi dan sarapan ...sebelum 2 kami telah diberi taklimah.. abg 2 kata hari ke-2 nie berkonsepkan sam,u' wa taat (dengor dan patoh ) ... sudah sukan kami pown diarah tok menyiapkan diri tok sesi ceramah yang dibentangkan oleh U. Muiz.. pasal Kebangkitan Gerakan Islam.. best siot ustaz muiz cerita... mcm2~ la... cer Golongan yang power la... 1. Ulama' ( org pandai dlm ilmu ) 2. Pemikir ( org yang pandai wat stategi ) 3. aktivis ( org yang rajin wat keje )... nie la salah satu yang aku dpat... heheheh... lepas 2 A.J.k bg tido jap.. dan dikejutkan pada waktu yang sengkat.. apasal polak???? ish.. kacau jew.. Abg timbalan ckp da satu sesi.. iaitu sesi debat... mcm2~ la kami merapu.. dah x kenal member da.. dlm otak dorang .. dorang nk menang jew.. law pown deme taw deme akn kalah jgk.. hahhahah... abis jew debat kami solat dan kami pown diajak mkn... Sedap mkn tom yam .... lazat.... sesudah kenyang A.J.K soh tido.. sbb ada game ptg nnt... pas jew bgun kami kene tkar baju sukan.. dan g ke padang untuk mulakan game... aku ingat game pe td.. rupenya game explore race adeh... abis kene buli dek abg2~ A.J.K..... panas taw diwatnya... sabo jew la.. habis jew game nie.. kami pown di beri taklimat dan mkn... mlm pown nk tiba... mlm nie best la... dorang ckp da bakar ayam... siap jew mandi dan solat...






kami pown kene masak sendiri ayam bakar... peeeeeeeeeee sedap siot... lepas jew mkn .. kami kene la tido.. sbb lah lewat mlm... sok kene Qiamulai lagi... hari menjadi suram.. apabila hari yang ke 3 adalah hari last kami kat perkemahan dan akan bersurai dgn kwn2~ yng di cintai... sob2~ sedih... hari nie berkonsepkan pergobanan.. kene la korban tok brpisah... pg2~ jew pas solat Qiamulai dan subuh.. kami da forum pe???? forum pedana.. u.Faisal berganding ngn dr.Hakim tok forum kali nie.. di samping 2 u.Badrul kene jadi pengerusi.. dorang pot pet la kat depan.. mata aku kuyu jew... sbb mkn lebih semlm.. hahhahah.. aku sempat la degor kejap2~ best la jgk... hehehh... selepas jew forum.. kami da sukan tok panaskan badan.. sukan ala biase je.. lari sana ,, lari sini.. pas2 habis...




hari terakhir juga kami kene wat persembahan... semua member aku la.. tunjuk terer.. kalah shah Ruk Han.. heheh.. pas jew habis lakonan dan nyanyian nasyid yang mengasikkan .. kami di soh siap2~ dan kemas kemah tok sesi penutupan dan hadiah... pas 2 habis.. kami solat dan bersalaman bersama2~ kwn~ sbb nk berpisah.... sblm bertolak pulang ke Tanta.. tawpown umah msing2~.. kami di beri mkn ... lazatttt... dan van sewa ( tamco ) dah sampai.. kami pown pulangg ngn hati yang seronok bercampur duke.. byk lah pengalaman yang kami dapat di sinie.. law nk taw kene join la... mls nk ckp.. t x best.... hahhahahha....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...